Klagomålshantering på förskolan
Vi strävar alltid efter att ge barnen den bästa möjliga omsorgen och utbildningen, och vi vill kontinuerligt förbättra oss i vårt arbete. Om det uppstår situationer där du som vårdnadshavare har synpunkter, frågor eller klagomål kring vår verksamhet, är vi måna om att få ta del av dem för att kunna göra förbättringar.
Enligt skollagen (4 kap. 8 §) har vi skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål. Det betyder att vi tar dina synpunkter på stort allvar och kommer att hantera dem på ett strukturerat och transparent sätt.
Du är alltid välkommen att framföra dina synpunkter direkt till personalen på förskolan, men om du föredrar kan du även lämna dem skriftligt via mail till oss. Du kan också lämna dina synpunkter i brevlådan inomhus i stora entrén. Där finns även utskrivna formulär att hämta. Rektorn och huvudmannen kommer sedan att utreda ärendet och återkomma till dig så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar.
Vi uppskattar din hjälp och ditt engagemang för att vi tillsammans ska kunna skapa en trygg och utvecklande miljö för alla barn.